Jakie warzywa warto włączyć do swej diety?

jakie warzywa warto włączyć do naszej diety

Zdrowe menu powinno dostarczać nam wszystkich niezbędnych dla zdrowia witamin oraz minerałów. W jakich produktach można znaleźć takie składniki odżywcze? W warzywach, bez których zdrowa dieta obejść się nie możne. Jakie produkty warto włączyć do swej diety? Oto kilka propozycji dla tych, którzy chcą wzbogacić i urozmaicić swe codzienne menu.

Jarmuż

Jednym z tych warzyw, które warto włączyć do swej diety, jest jarmuż. Często niedoceniany, jest źródłem nie tylko wartościowego białka i błonnika, ale i takich minerałów, jak wapń, fosfor, magnez i potas. Jarmuż dostarcza jednocześnie wielu cennych dla zdrowia witamin, przy czym szczególnie wartościowe są tu witaminy z grupy B.

kalarepa

Kalarepa

Inne warzywo, dzięki któremu utrzymanie dobrej formy staje się łatwiejsze, to kalarepa. I tu można znaleźć sporo wapnia oraz magnezu, i to warzywo jest uznawane za rewelacyjne źródło witamin z grupy B. Dodatkowo znaleźć w niej można sporo witaminy A i C, dzięki którym nasz układ odpornościowy może sprawniej funkcjonować. Wapń, fosfor, żelazo oraz potas są też obecne w rzepie – warzywie, które od dawna kojarzone jest z dobrą formą, zdrowiem oraz siłą. Rzepa to również witaminy, w tym witamina A oraz witaminy z grupy B.

Pasternak

Kolejnym warzywem, które dla każdego z nas może się okazać cennym składnikiem zdrowej diety, jest pasternak. Choć nie ma on zbyt wielu sympatyków, warto po niego sięgać regularnie. W pasternaku, będącym dawniej doskonałym zamiennikiem dla ziemniaków, również znajduje się wiele cennych dla zdrowia składników. Korzenie pasternaku są doskonałym źródłem białka, znaleźć można w nich również sporo potasu i żelaza. Zdrowa dieta, w której zacznie się pojawiać pasternak, może nam też dostarczyć tak ważnych dla układu immunologicznego witamin, jakimi są witaminy A oraz C.

Kabaczek

W naszej diecie powinno się też znaleźć miejsce dla tak wartościowego i smacznego warzywa, jakim jest kabaczek. I on zawiera sporo witaminy C, witamin z grupy B oraz tak ważnych minerałów, jak potas oraz fosfor. Co ciekawe – z kabaczków można przyrządzić wiele wspaniałych potraw, które nie tylko korzystnie wpłyną na stan naszego zdrowia, ale też pomogą nam wprowadzić trochę urozmaicenia do menu.

Kilka słów na koniec

Warzywa to bardzo ważne składniki zdrowej diety oraz przysmaki, z których można wyczarować wiele wspaniałych potraw. Warto o tym pamiętać i po te wyjątkowe dary natury sięgać możliwie jak najczęściej.