4 diety, które warto wypróbować w roku 2018

wybor odpowiedniej dietyDieta DASH

Szczególnie zalecana dla osób z nadciśnieniem tętniczym. Jej podstawą jest dostosowanie stopnia spożycia sodu w ciągu dnia i jest to limit 2300mg. Jeśli chodzi o ilość kalorii, powinno się ograniczyć do 2000 dlatego zaleca się korzystanie z cateringu dietetycznego, który odpowiedzialnie podchodzi do kaloryczności posiłków, w Gdyni polecam między innymi Fitking https://fitking.pl/gdynia/. W tej diecie ważnie będę owoce, warzywa, pełnoziarniste makarony i ryże, a także ryby i chude mięso, wszystko w odpowiednio dostosowanych ilościach. Ta dieta wymaga także wykonywania określonego zestawu ćwiczeń, który oczywiście jest dostosowany do możliwości każdego z osobna, a także nie powinno się spożywać alkoholu.

Dieta FLEKSITARIAŃSKA

odpowiednie catering dietetycznyWciąż jeszcze mało znana w Polsce. Termin ten odnosi się do osób, które chcą stosować dietę wegetariańską, ale nie zawsze i które z różnych powodów spożywają produkty pochodzenia zwierzęcego jak drób, ryby czy owoce morza. Niektórzy uważają, że w związku z tym wszyscy ludzie stosują ten typ diety, ale w praktyce wcale tak nie jest. Spożycie takich produktów jest naprawdę mocno ograniczone.

Dieta MIND

Połączenie diety śródziemnomorskiej z dietą DASH. Pomaga ona w zapewnieniu dobrej pracy mózgu i chroni przed zachorowaniem na Alzheimera. Koncentruje się na spożyciu zielonych warzyw (szczególnie w liściach: jarmuż, sałata, szpinak), orzechów, nasion. Podczas stosowania tej diety powinniśmy zapewnić sobie trzy porcje pełnowartościowych produktów zbożowych.

catering dietetyczny najlepszy przy wyborze odpowiedniej diety

Dieta TLC

Wymyślona została przez specjalistów działających w amerykańskim National Institutes of Health, jako sposób na walkę ze złym cholesterolem. Po raz kolejny jednak naukowcy uznali, że jest to dieta dobra dla każdego, bardzo zdrowa, kompletna i bezpieczna. Chodzi w niej o to, że nie ma żadnych konkretnych wytycznych dla osób, które chcą ją stosować, po prostu „zrób to sam”. Jedyną ważną zasadą jest ograniczenie spożycia tłuszczów: pełnego mleka, potraw smażonych czy tłustych mięs. Jak w każdym innym cateringu dietetycznym Gdańsk ważne będzie postawienie na warzywa, owoce i ryby, a także produkty pełnoziarniste i drób, oczywiście wszystko to w wersji light.

Artykuł przygotował dietetyk Fit King https://fitking.pl/gdansk/